Masalah Renew Insurans Dan Roadtax Kereta


Anda memiliki kereta?  Tahukah anda, hak-hak anda sebagai pemegang insurans kereta. Sebagai pemegsng polisi, bagaimana memudahkan cara membuat tuntutan atau pampasan keatas syarikat insurans kereta anda?

Sebagai pemilik, sudah pasti setiap tahun perlu renew insurans untuk hidupkan roadtax kann?

Pernahkah anda baca covernote insurans kereta anda? sekiranya YA!, Sejauhmana anda faham?

Sekiranya covernote ditulis dalam bahasa inggeris, adakah mereka bertanya sama ada anda faham akan syarat-syarat dan keterangan tentang cara bagaimana membuat tuntutan serta perkara yang boleh dan tidak boleh ataupon perkara yang anda tak layak buat tuntutan?

Saya percaya, anda beli insurans hanya untuk sambungkan dan hidupkan roadtax kerana itu adalah wajib.

Oleh itu, setelah semua urusan selesai, anda pon terus simpan covernote insurans sehinggalah tahun hadapan pula yang mana anda akan ambil semula untuk bayar insurans itu lagi.

Ulangan ini anda dah rasa beruntung kerana dapat kelayakan potongan NCD 15% hingga 30% khas untuk kereta anda.

Disini anda rasa bebanan tahunan anda itu dah berkurang dan anda buat keputusan untuk setia dengan polisi insurans sedia ada yang tak pernah beri bonus, saguhati atau wang bantuan sepertimana insurans yang saya sendiri tawarkan disini!! 

Claim dan hak anda

Pernahkah anda diberitahu cara buat tuntutan kemalangan atau kebakaran ataupun sebarang bentuk bencana dan kerosakan?

Adakah pihak insurans atau ejen insuran menerangkan secara perinci tentang hak anda sebagai pembeli insurans dan tuntutan-tuntutan yang anda layak untuk terima pampasan?

Tahukah anda, berapa lama masa diambil, apakah dokumen dan bukti yang diperlukan semasa membuat tuntutan pampasan insurans yang anda beli itu?

Atau, anda pernah bertukar-tukar syarikat insurans kerana insurans sedia ada menolak dan taknak lagi terima kenderaan anda kerana faktor usia.

Ataupon, insurans sedia ada diluar kemampuan meskipon telah ditolak NCD atau NCB pada tahun itu. 

Justeru, anda cari yang lebih murah meskipun terpaksa korbankan perlindungan sampingan lain asalkan dapat hidupkan roadtax jadilah. Inilah yang berlegar difikiran bila diri kita orang dah tak diterima.

Hal ni kerana syarikat insurans tak nak menanggung risiko kereta yang usia lanjut atau covered nilai yang terlalu rendah. Jadi, anda tiada pilihan melainkan mencari syarikat insurans yang sanggup terima kadar nilai yang lebih rendah.

Setiap kali bertukar anda tak tahu bagaimana proses untuk teruskan NCD/NCB ke insurans baru. Anda kini adalah pembeli polisi insurans yang baru. Jadi, kadar NCD anda adalah 0%.

Dan seterusnya sejarah berulang. Sekali lagi wang dalam poket anda ditarik keluar. Inilah yang terjadi setiap tahun.

Sampai bila anda nak berdepan dengan situasi dan permasalahan diatas? Apa kata jika kita jadikan situasi biasa ini menjadi luar biasa.

Apakah yang luar biasa?


Sekiranya keputusan anda memilih yang murah dan korbankan perlindungan sampingan lain, bagaimana jika kemalangan benar-benar berlaku terhadap anda?

Adakah insurans demikian akan bantu anda? Adakah mereka akan mudahkan urusan claim anda? Adakah anda mendapat perlindungan terbaik? 

Dan yang paling penting! Adakah anda dibayar? 
Oleh itu dapatkan maklumat lanjut. Wasap sekarang!!

0189160443

Nyatakan: saya perlukan maklumat lanjut berkenaan cara renew kereta yang ditawarkan!!


No comments:

Post a Comment

Pertanyaan dan kepastian